Stosunkowo nowe silniki na benzynę posiadają w naszym układzie przymocowany tzw. filtr stałych cząsteczek. Na czym właściwie polega dokładnie jego działanie? Mówiąc najprościej na tym, żeby wydostające się na zewnątrz z silnika wszelkie spaliny były właściwie oczyszczane z cząstek sadzy, a zatem węgla, który nie został spalony. Jego budowa i zasada pracy jest stosunkowo intuicyjna, nie zmienia to jednakże faktu, iż detal taki wymaga systematycznego czyszczenia i regeneracji.

Z całą pewnością nie zrobi tego sam posiadacz pojazdu, dlatego, że regeneracja DPF (DPF jest to skrót od gasoline particulate filter) wykonana może być wyłącznie w specjalistycznym punkcie. Należy przy tym wybrać taki, który zajmuje się owym procederem już od jakiegoś czasu i stosuje takie technologie, które zdołają przywrócić blisko 100 procent sprawności zanieczyszczonego i zapchanego filtra.

Częstokroć odbywa się to w taki sposób, że nie trzeba w takim punkcie pozostawić całego samochodu — wystarczy zostawić sam wyżej wspomniany detal, a odbiór wyczyszczonego następuje za kilka dni. Porządni fachowcy prócz samego oczyszczania (szczegółowego przetkania wszelkich kanalików) wdrożą właśnie wspomnianą wyżej regenerację, a więc odbudowę galwanicznej powłoki. Bardzo często na tego rodzaju usługę  jest zresztą udzielana gwarancja, oczywiście tak być powinno. Niekiedy właściciel samochodu będzie mógł liczyć też na skrupulatną diagnostykę, czyli badania które pokażą, jakie są główne przyczyny zapychania takiego filtra i jakim sposobem można tego typu proces opóźnić.